21 Nisan 2010 Çarşamba

V for Vendetta



Yönetmen : James McTeigue
Oyuncular : Natalie Portman,Hugo Weaving
Yıl : 2005
Maliyet :54 milyon$
Hasılat :132,5 milyon$


FİLME DAİR

(V for Vendetta)

"People should not be afraid of their governments, governments should be afraid of their people"
Halklar hükümetlerinden korkmamalıdır, hükümetler halklarından korkmalıdır.




Bu maskenin altında bir yüz var...
Ancak benim değil.
Ne altındaki kaslardan daha "Ben"dir o yüz...
Ne de altındaki kemiklerden.
Bu maskenin altında
Etten daha fazlası var.
Bu maskenin altında
Bir fikir var!
ve Fikirler Kurşun Geçirmez!..





Hatırla
5 Kasım'ı hatırla
barut ihanetini ve komplosunu .
zaten aklım almaz
barut ihanetinin neden unutulacağını ...
Ama ya adam?
biliyorum, adı Guy Fawkes idi
ve biliyorum 1605'de
parlemento binası'nı patlatmaya çalıştı.
Ama kimdi gerçekte?
neye benziyordu?
bize fikirleri hatırlayın dendi
adamı değil.
ÇÜNKÜ bir adam başarısız olabilir
yakalanabilir, öldürülebilir ve unutulabilir
ama 400 yıl sonra
bir fikir hala dünyayı değiştirebilir.
fikirlerin gücüne bizzat şahit oldum
fikirler adına öldürülen ve
fikirleri savunurken ölen insanlar gördüm.
yalnız bir fikri öpemez,
ona dokunamaz
veya onu tutamazsınız.
fikirler kan Ağlamaz
acıyı hissetmezler
sevemezler.
ve özlediğim bir fikir değil,
bir adam.
5 Kasım'ı bana hatırlatan bir adam.
Asla unutmayacağım bir adam.






vi veri veniversum vivus vici
“Gerçeğin gücüyle yaşadığım sürece kainatı bile fethedebilirim''




“Sanatçılar gerceği ortaya çıkarmak, siyasetçiler ise gerçeğin üstünü örtmek için yalan söylerler…”
“Aynaya baktığınızda suçluluk duyuyorsanız gerçekleri öğrenmişsinizdir…”


P.S Remember Remember the Fifth of November

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder