19 Haziran 2010 Cumartesi

21 Grams




Yönetmen : Alejandro Gonzalez Inarritu
Oyuncular : Sean Penn,Naomi Watts ,Benicio Del Toro
Yıl : 2003
Maliyet :20 milyon$
Hasılat :60 milyon$
2 oscar adaylığı

FİLME DAİR

(21 Gram)

How many lives do we live? How many times do we die?
Kaç hayat yaşarız?Kaç kez ölürüz?



- Annen öldüğünde, üstesinden gelemeyeceğimi düşünmüştüm.
Tüm dünya üzerime yıkılmış ve bir daha asla kalkamayacakmış gibi hissetmiştim.
Ama hayat devam ediyor, tatlım.
-Annem öldüğünde ne düşünmüştüm biliyor musun?
İnsanlarla yeniden nasıl konuşabildiğini anlayamamıştım.
Eskisi gibi nasıl gülebildiğini.
Bizimle nasıl oynayabildiğine anlam verememiştim.
Hayır hayır, bu bir yalan.
Hayat devam etmiyor...




"Life has to go on Jack. With or without God."
Hayat devam etmeli, Jack. Tanrı olsa da, olmasa da...




Doctor: Peki. Sana karşı açık sözlü olacağım, Paul.
Taşıdığın kalp yakında pes edecek.Başka bir kalp bulana kadar hastanede kalman gerekiyor.
Paul: Benden yeni bir kalp beklememi istiyorsun.
Doctor: Başka seçeneğimiz yok.
Paul:Bunu yapamam. O odada kapanıp başka birinin daha ölmesini bekleyemem.
Yapamam. Bekleyemem.
Doctor:Kalp yetmezliği tehlikesiyle karşı karşıyasın, Paul.
Düşündüğünden çok daha erken ölebilirsin.
Paul:Sana bir şey soracağım. Ve bana dürüst olmanı istiyorum. Olur mu?
Hastaneye yatarsam kurtulacak mıyım?
Doctor:Bunu garanti edemem.Ama hastaneye geri dönmezsen kendini korkunç bir ölüme mahkum etmiş olacaksın.Kalbin çalışmayacak.Oksijensiz kalıp öleceksin.
Bu berbat bir ölüm şekli, Paul. Hayal edemeyeceğin kadar berbat.
En azından burada sana yardım edebiliriz...
Paul:Daha iyi ölmeme yardım edebilirsiniz.
Söylediğin şey bu. Daha iyi ölmeme yardım edebilirsiniz.



Geçmiş, Atlantik Okyanusu gibidir. Geçmişte kötü niyetli biriyken aldığım kararlar var ya,beni yansıtan onlar işte. Aynam onlar. Sonuçlarını tek başıma yaşamalıyım. Onları silip atamam. Onları Kimse silemez...



Kaç hayat yaşarız?
Kaç kez ölürüz?
Ölüm anında hepimizin 21 gram kaybettiğimizi söylerler.
21 grama kaç yaşam sığar?
Ne kadarı kaybolur?
21 gram ne zaman kaybolur?
Ne kadarı onunla gider?
Geriye ne kadarı kalır?
Geriye ne kadarı kalır?
21 gram...
Beş madeni paranın ağırlığı.
Bir kuşun ağırlığı.
Bir çikolata parçasının.
21 gram ne kadar ağırdır?





"Tanrı, saçının bir telinin kımıldayışını bile bilir."
"Birisi yanağına tokat atarsa, ona diğer yanağını da çevir."



P.S Bu kalbe nasıl sahip olduğumu bilmek bana çok acı veriyor…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder