12 Haziran 2010 Cumartesi

Stranger Than Fiction




Yönetmen : Marc Forster
Oyuncular : Will Ferrell,Maggie Gyllenhaal,Emma Thompson
Yıl : 2006
Maliyet :38 milyon$
Hasılat :54 milyon$


FİLME DAİR

(Lütfen Beni Öldürme)


“Truth is stranger than fiction”
Gerçekte olanlar bazen insanın hayal edebileceklerinden, kurgulayabileceklerinden bile daha gariptir...




Bu, Harold Crick adında bir adamın hikâyesidir Ve onun kol saatinin…




- Korkarım ki tarifleriniz bana, şizofreni olduğunuzu işaret ediyor.
- Hayır, hayır. Bu şizofreni değil. Sadece kafamda dolaşan bir ses bu.
Yani, bana yapacağım şeyleri söyleyen bir ses değil.Bana önceden yapmış olduğum şeyleri söylüyor.
Tamı tamına doğru ve çok da ağdalı bir dille.
- Bay Crick, sizinle konuşan bir ses olduğunu söylüyorsunuz.
- Hayır, benimle konuşmuyor. Beni anlatıyor.Kendi hayatımın bir baş rol oyuncusu gibiyim.
Ama sorun şu ki, bu ses gelip gidiyor. Sanki hikâyenin bana anlatılmayan başka kısımları var ve iş işten geçmeden benim bu kısımları öğrenmem gerekiyormuş gibi.



"Her hikâyenin yüzüne baktığında belli başlı iki anlam görürsün:
Biri hayatın devam ettiği, diğeri ölümün kaçınılmaz olduğudur.
Trajedi seni öldürür,
Komedi ise evlendirir.



Harold, bir gün öleceksin.
Bir gün.
Bir bankta kâlp krizinden,
Boğazında şeker kalarak.
Ya da tatildeyken kaptığın bir hastalık yüzünden.
Ama öleceksin. Her halükârda öleceksin.
Birinden kaçsan,bir başkası seni bulacak.
Ve seni temin ederim ki bu ölüm, ne onun yazdığı kadar şiirsel...
Ne de o kadar mânidar olacak. Üzgünüm
ama tüm tragedyaların tabiatı böyle Harold.
Kahraman ölür, ancak hikâye sonsuza dek yaşar…



Bazen kendimizi korku ve çaresizlik, sıradanlık ve kargaşa, umutsuzluk ve
trajedi içinde kaybederiz…



-Hayır, neden kitabı değiştirdin?
-Bir sürü sebebi var.O'nu öldüremeyeceğimi anladım.
-Gerçek olduğu için mi?
-Çünkü, bu roman öleceğini bilmeyen bir adamı anlatıyordu.
Ve adam ölüyordu. Ama adam öleceğini bilirse ve bunun sonucu ölürse...
İsteyerek ölür, çünkü bunu önleyemeyeceğini bilir.
Yani sen böyle birini yaşatmak istemez misin?



Ne tür bir hikâyenin parçası olduğunu öğrenmenin yolu ne tür bir hikâyenin parçası
olmadığını belirlemekten geçer…



P.S Bilin bakalım trajedi ile komedi arasindaki ince cizgiye ne denir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder