6 Mayıs 2010 Perşembe

Amadeus



Yönetmen : Milos Forman
Oyuncular : F. Murray Abraham,Tom Hulce
Yıl : 1984
Maliyet : 18 milyon$
Hasılat 52 milyon$
11 dalda oscar adaylığı
8 oscar sahibi


FİLME DAİR

(Amadeus)

Bu, hayatımda duymadığım türde bir müzikti.
Öyle bir arzuyla, öyle tatminsiz bir arzuyla doluydu ki…
Sanki Tanrının sesini duymak gibi bir şeydi…




Father Vogler - Üzgünüm ama çıkaramadım.
Salieri - Hiçbir bestemi hatırlayamıyor musun?
Salieri - Avrupa'nın en ünlü bestecisiydim.40 opera yazdım.
İşte,peki ya bu?
Father Vogler -Evet, bunu biliyorum.Büyüleyici bir parça.Affedersiniz, bunu sizin bestelediğinizi bilmiyordum.
Salieri - Ben bestelemedim.Bu, Mozart'ın bestesiydi.
Wolfgang Amadeus Mozart!!!




Bu adam, ilk konçertosunu 4 yaşında.
İlk senfonisini 7 ve
ilk operasını 12 yaşında bestelemişti.




Hayret verici !!!
Aslında inanılmaz bir şeydi. Bunlar bestelerin ilk ve tek taslaklarıydı. Ama üzerlerinde hiçbir
düzeltme işareti yoktu. Bir tane bile. Müziği kafasının içinde bitirip kağıda dökmüştü.
Sanki bütün o sayfaları biri ona yazdırıyordu. Müziğe gelirsek hiçbir müzikte olmadığı şekilde sona eriyordu. Bir notanın yerini değiştirseniz değeri azalıyordu.Bir dizeyi değiştirseniz
tüm yapı çöküyordu. Artık çok iyi anlıyordum, duyduğum o sesler bir rastlantı değildi.
Tanrının sesi tekrar buradaydı.
Kusursuz bir güzellik içeren o titiz mürekkep darbelerinin zindanından bakıyordum.



"Bundan böyle düşmanız....Sen ve ben.
Çünkü enstrüman olarak kendine bu utanmaz ahlaksız ve çocuksu ukalayı seçtin.
Bana da yalnızca onun müziğinde sesini tanıma yeteneğini verdin.
Çünkü haksızsın eşit değilsin...Acımasızsın!
Sana engel olacağım.
Yemin ederim .
Engel olacağım, yaratığını yaralayacağım bütün gücümle.
mahvedeceğim senin görüntünü."


P.S Çok fazla NOTA var...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder