18 Mayıs 2010 Salı

Der Untergang




Yönetmen : Oliver Hirschbiegel
Oyuncular : Bruno Ganz,Alexandra Maria Lara
Yıl : 2004
Maliyet :19 milyon$
Hasılat :92 milyon$
1 oscar adaylığı


FİLME DAİR


(ÇÖKÜŞ)


“Teslim olmayacağız... Hayır, asla! Yok edilebiliriz; ama, eğer bu gerçekleşirse de, dünyayı da beraberimizde sürükler, alevler içinde bırakırız. Onları yenemesek bile, dünyanın yarısını bizimle beraber yıkıma sürüklemeli ve kimsenin Almanya'ya karşı zafer kazanmasına izin vermemeliyiz. Başka bir 1918 daha olmayacak!"



Yaşam, zayıflığı affetmez.
Merhamet, sonsuz bir günahtır.
Zayıfa merhamet göstermek doğaya bir ihanettir.
Zayıf olan yok edilirse güçlü olanın yapabileceği tek şey bunu kutlamaktır.



Generaller, Alman halkının pisliğidir ancak.
Hiç şeref duyguları yok.
Siz kendinize general diyorsunuz, çünkü yıllarınızı, yalnızca çatal bıçak kullanmayı öğrendiğiniz akademide harcadınız.
Yıllarca, ordu benim hızımı kesti.Tek yaptığınız beni kösteklemek.
Tüm yüksek subayları idam etmeliydim. Stalin'in yaptığı gibi.
Asla akademiye gitmedim. Ama tüm Avrupa'yı kendi başıma fethettim.
Hainler…





Eğer savaş kaybedilecekse, o insanların da kaybından ne çıkar ki?
Halkımız zayıf düştü ve tabiat kanunlarına göre, ölmeliler…



"Yarın milyonlar beni lanetleyecek, ama ne yapalım kader yolunu böyle çizdi…”



Tam teslim olma 7 Mayıs 1945'te gerçekleşti.
Çatışmalar 8 Mayıs'ta askıya alındı.
Savaş 50 milyondan fazla insanın yaşamına maloldu.
6 milyon Yahudi, Alman toplama kamplarında öldürüldü…


P.S Perde kapanırken sahnede olmalısınız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder