11 Mayıs 2010 Salı

Le scaphandre et le papillon






Yönetmen : Julian Schnabel
Oyuncular : Emmanuelle Seigner,Mathieu Amalric
Yıl : 2007
Hasılat : 20 milyon$
4 oscar adaylığı


FİLME DAİR


(Kelebek ve Dalgıç)


Yaşamın anlamı insanların yarattığı bir şeydir…






Bugün artık bütün varlığımın küçük ıskalamalardan oluştuğunu hissediyorum.
Sevemediğim kadınlar, yakalamayı başaramadığım fırsatlar, amaçsızca sürüklenip gitmesine izin verdiğim mutluluk anları… Sonucunu önceden bildiğim ama kazananı
seçemediğim bir yarış. Kör ya da sağır mıydım? Ya da gerçek doğamı bulmam için
bir felaketin ışığı mı gerekiyordu?



Gözüm dışında, felç olmamış iki şeyim daha olduğunu fark ettim.
Hayal gücüm ve hafızam…




Yıpranmış perdelerin arkasından süt beyazı bir aydınlık gün doğumunu haber veriyor.
Topuklarım acıyor. Kafam nerdeyse bir ton. Tüm bedenim bir tür dalgıç elbisesiyle kaplı …
Şimdiki görevim, deniz kazasında ıssız bir yere düşmüş birinin, yalnızlık kıyılarındaki hareketsiz yolculuklarını yazmak…



Şimdi kendimi eskiden olduğum gibi hayal etmek istiyorum. Yakışıklı, kayıtsız, romantik ve çekici, müthiş baştan çıkarıcı. Evet, romantik ve yakışıklı. En azından bazıları için.
Bu ben değilim, bu Marlon Brando!



Bir baba için, asla cevap veremeyeceğini bildiği oğluyla konuşmak, kolay olamaz…


“Hepimiz çocuğuz aslında. Hepimizin onaylanmaya ihtiyacı var."
“Gülünecek bir şey olmadığında, yalnızca aptallar güler”
“Bir metin sadece okunabildiği zaman vardır.”


P.S Evet demek için bir kere, hayır için de iki defa gözünüzü kırpın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder