31 Mayıs 2010 Pazartesi

Gladiator




Yönetmen : Ridley Scott
Oyuncular : Russell Crowe,Joaquin Phoenix,Connie Nielsen
Yıl : 2000
Maliyet :103 milyon$
Hasılat :457 milyon$
12 dalda oscar adaylığı
5 oscar sahibi

FİLME DAİR

(GLADYATÖR)


"What we do in life echoes in eternity."
Hayatta yaptıklarımız, sonsuzlukta yankılanacaktır.



Bir keresinde bana en önemli dört erdemi yazmıştın.
Bilgelik ,Adalet ,Yüreklilik ve İtidal.
Listeyi okurken, hiçbirinin bende olmadığını anladım.
Ama benim de başka erdemlerim var baba.
HIRS!!!




"My name is Maximus Decimus Meridius, commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next..."
Benim adım Maximus Decimus Meridius, kuzey orduları kumandanı, Felix Lejyonlarının generali, gerçek imparator'un, marcus aurelius'un sadık yardımcısı, katledilmiş oğlun babası, katledilmiş kadının kocası, ve intikamımı alacağım, bu hayatta ya da diğerinde…



Çiftçi Maximus. Bunu hayal etmekte hala zorlanıyorum.
Biliyor musun, çamur kandan daha kolay temizleniyor…




"Nerede olacağınızı hayal ederseniz orada olursunuz."
"Biz ölümlüler, gölge ve tozdan başka bir şey değiliz."
Ölüm hepimize gülümser. "İnsanın tek yapabileceği ise , ona gülümsemek."



"Bugün bir kölenin, Roma İmparatoru'ndan daha güçlü olduğunu gördüm..."
"Korku ve Merak. Çok güçlü bir birleşim..."
"Evlat olarak senin bütün hataların, baba olarak benim başarısızlığımdır."
"Bazen yapmak istediğimi yaparım. Çoğu zaman da yapmak zorunda olduğumu."
"Hayat bir asker için çok daha basittir."


P.S İnsan, sonunun geldiğini görünce yaşamının bir amacı olduğunu bilmek istiyor…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder